Moje speciality: Jelení slza
Ivet Vás vítá u mých specialit.Děkuji za milou návštěvu.

čtvrtek 18. února 2021

Jelení slza

 Ingredience:

5 žloutků

5lžíc cukru krupice

3 lžíce kakaa

2 lžíce hrubé mouky

1/2 prdopeče

Příprava:

Žloutky s cukrem vyšleháme do nadýchané pěny, přidáme kakao, 2 lžíce hr.mouky, půl prášku do pečiva nakonec z bílků sníh.

Krém:

15 dkg ořechů spaříme vřelým mlékem (1 1/2dcl )

Ušleháme celé máslo s  cukrem moučka (10dkg) pak postupně přidáváme vychladlé spařené ořechy dle chuti rum.

Postup:

Těsto upečeme na pečícím papíru, po upečení teplý vyklopíme na vál sundáme papír a přiklopíme zpět na plech ( já to přiklápím jinak jak jsem vám  fotky popsala :-) ) těsto přeložíme na půlku. Po vychladnutí rozděláme a  doprostřed  naplníme 2/3 krémem na krém dáme banány a opět přeložíme na půlku zbylým krémem(1/3) potřít povrch zdobíme nastrouhanou čokoládou ( kaštany )

Přeji Vám sladké pokušení.😋

11 komentářů:

  1. ahojky Ivet... veľmi pekne si vytvorila blog...ta fotka ako vytváraš cesto tak to je bombové... tortička na šípke a ako Ti padá tak to si perfektne vymyslela...Keď otvoríš blog tak je hneď vidieť o čom to je... si šikovná...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Slávko, moc díky a těží mě opravdu velmi, že se ti vše líbí😀 však už mě znáš jsem taková hračička i když mě to práci chvilku dalo😁🍨😊

      Vymazat
  2. Mňam to je dobrot.Super blog Ivetko...budu tady chodit mosaz.😀😀😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 😲😲Děkuji Jindřiško, jsem ráda že jsi zašla mile mě to překvapilo a opravdu mám radost😊😏Však přijeď a já ráda ti tu nějakou dobrotu ráda nabídnu😋☕️ 🍨🍰

      Vymazat
  3. Ahojky Ivetko, krásně jsi ho vytvořila a těch dobrůtek. Člověk jenom kouká a už má dvě kila na sobě. To je opravdu pokušení ⚛ ღ☘

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Leničko, také ti díky za návštěvu😊já myslím ,že ty si ty kila můžeš dovolit klidně i pět😁😂Jelení slzu fakt doporučuji jen se rozplývá na jazyku😋

      Vymazat
  4. Ivetko,náhodou jsem objevila tento blog.Hledala jsem na jednom blogu,jak na vepřovou panenku.Chtěla jsem vyzkoušet něco nového.To mám radost,hned si tě dám do oblíbených.Mám podobné blogy ráda,ať chceme,nebo se někdy i nechce vařit se musí pořád a nějakou ňamku to taky občas chce.Odpoledne si zrovna manžel poztěžoval,že jsem nic neupekla.Tak jsem před chvíli vytáhla buchty z trouby.Jenom v malém pekáčku.Je jich deset.Vnučky sem teď nechodí a tak mu říkám,že mu upeču,co chce,ale musí si to sníst.
    Tuhle tvoji ňamku bych si dala hned.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško a já jsem za to opravdu moc ráda že sis mě našla, děkuji že patřím mezi Tvé oblíbené mám radost :-)Já tento víkend jsem neupekla musím se krotit, ale když muž se synem mají na něco chuť tak ráda upeču.Jelení slzu můžeš klidně upéct na oslavu je toho dost:-)

      Vymazat
  5. Ahoj Ivetko tak jsem ti to tu zkoukla . Samé dobroty tu mas . Hned bych ochutnala. Tak jen tak dal . Některé recepty určitě vyzkouším.❤️🌹😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééééééééé, Janičko děkuji Ti moc i za milou návštěvu potěšila jsi mne 🍨😊 budu ráda, když něco vyzkoušíš😋💕 🌹

      Vymazat

Díky za milé komentáře.🥧 💕 🌹 💐 🌺 😁😂 😀 🤣 😉 😘 ❣️👍 🍬 👩‍🦱 🍩 🍰 ☕️ 🍨😊😏😛😲 😱 👧 👩‍🍳 🎂 🌞 👌 👎 👏😋👸❤️️🐻🐶