Moje speciality: Žloutkové věnečky
Ivet Vás vítá u mých specialit.Děkuji za milou návštěvu.

sobota 6. března 2021

Žloutkové věnečky

Ještě jsem udělala fotečku :-)

Jelikož máme menší oslavu, rozhodla jsem se upéct věnečky pro manžela, jen jsem si vůbec neuvědomila, že mi v ruce chybí sval to byl horor ale zvládla jsem je. Nejsou výstavní každý je jiný ale manžel byl překvapený to mě dělá radost.


Ingredience:

1 3/4 sklenky vody ( sklenice po hořčice jestli pamatujete)
1 sklenka oleje a druhou po nehet od spodu, špetka soli.

Uvedeme do varu , přidáme 16 dkg hladké mouky zamícháme do kaše a necháme vychladnout.

Postup:

Ve šlehači do studené kaše dáme 5 vajec postupně jedno po druhém a s posledním přidáme 1/2 prášku do pečiva. Plech pomastíme olejem a tvoříme věnečky. ( Já tedy je peču na pečícím papíru ) :-)
Pečeme mezi 150°C - 200°C 
20 minut troubu neotevíráme! Jinak by nám věnečky klesly. Celkem pečeme 30 minut.
Do trouby dáme nádobku s vodou ( Dřív jsem dávala, ale dcera mi poradila, že stačí věnečky postříkat vodou ( prsty ne rozprašovačem hihi)
Po vychladnutí věnečky rozkrájíme vroubkovým nožem a plníme krémem.

Krém:

15 dkg másla
4 lžíce rumu
500ml mléka
12dkg cukru krupice
3 vanilkové cukry
2 vanilkové pudinkové prášky

Postup na krém:

Uvaříme si pudink a necháme vychladnout. Utřeme si máslo do pěny do kterého postupně přidáváme vychladlý pudink nakonec přidáme rum.

Poleva:

30 dkg cukru moučka, 3 lžíce teplé vody, 2 lžíce rumu.

Dobrou chuť!

8 komentářů:

  1. ahojky Ivet... náhodou venčeky vyzerajú dobre....nemusia byť jeden ako druhý hlavne že chutia....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Slávko, tak opravdu moc děkuji no dělávala jsem je menší levá ruka stále chybí 😏tak snad se to zlepší jen příště už ne fakt mě to zmohlo 😁😂

      Vymazat
  2. Tedy Ivetko,máš je dokonalé.Chystám se,že je vyzkouším.Hodně dlouho jsem je nedělala.Možná na Josefa,mám dva.
    Skočím si potom pro recept a nebo si ho raději hned uložím.
    Já se dala navečer do pečení,peču chleba,ale s přidáním brambor a manželovi jsem zadělala na buchty do malého pekáčku.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééééééééé, tak děkuji Ti Jitulko opravdu moc..oni jsou trochu pracné, ale chutnají domácí jsou nej...chleba vždy peče syn jelikož z krámu už nám nechutná 😁😂Hezké dny přeji.

      Vymazat
  3. Ahojky Ivetko, máš je přímo ukázkové, super. Hned bych si pro jeden sahla ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Ahojky Leničko, tak ukázkové to opravdu ne 😁😂 přesto děkuji moc 😊😏pro jeden?? Leni to je málo, alespoň čtyři😁😂

    OdpovědětVymazat
  5. Já dělám věnečeky z odpalované ho těsta,tyto určitě vyzkouším, musí být moooooc dobré...hezkou oslavu Ivetko...😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však to je Jindřiško odpalované těsto, jenom je dřív hotové ohledně mícháním než-li co dělám na větrníky u nich je proces delší😏 přesto určitě je vyzkoušej 😋oslava byla menší my moc neslavíme 🤣

      Vymazat

Díky za milé komentáře.🥧 💕 🌹 💐 🌺 😁😂 😀 🤣 😉 😘 ❣️👍 🍬 👩‍🦱 🍩 🍰 ☕️ 🍨😊😏😛😲 😱 👧 👩‍🍳 🎂 🌞 👌 👎 👏😋👸❤️️🐻🐶