Moje speciality: Falešná dršťková polévka z Kotrče
Ivet Vás vítá u mých specialit.Děkuji za milou návštěvu.

pondělí 28. srpna 2023

Falešná dršťková polévka z Kotrče

Syn přinesl pár houbiček i Kotrče, tak poprvé jsem zkusila polévku.


Čištění Kotrče je opravdu náročné u kterého můžete ztratit nervy😂


Ingredience:

300 g kotrče
2,5 l hovězího vývaru (1 l na kotrč + 1,5 l na polévku),
1 cibule,
2 stroužky česneku,
60 g másla,
60 g hladké mouky,
1 lžíce mleté papriky,
černý pepř,
sůl.

Příprava:

Nejprve pořádně očistíme kotrč (Jeho čištění je nejnáročnější receptu,  důležité je však myslet na to, že výsledná chuť polévky Vás natolik okouzlí, že na počáteční trápení s čištěním ihned zapomenete. Kotrč je vážně výtečný.). Díky členitosti houby se totiž při růstu dostávají do kotrče jehličky, hlína i lístky z okolí a je poměrně složité je z houby vyjmou, proto je dobré ji nejprve rozlámat na menší kousky, poté jde čistění lépe. Kousky houby propláchněte pod proudem vody a pokud je to třeba houbičkou setřete z houby případnou hlínu (já jsem místy používala i štětec na vyčištění od hlíny, ale i pinzetu na vyjmutí zarostlých jehliček). Očištěný kotrč vložíme do hrnce.
Kotrč zalijeme 1 vývaru. Hrnec přikryjeme poklicí a dáme jej na střední stupeň vařit. Takto kotrč dusíme 20 minut. Poté jej scedíme a nakrájíme na menší kousky.
Nyní si připravíme cibuli, kterou očistíme a nakrájíme nadrobno. Stroužky česneku též očistíme a poté je prolisujeme.
Dále si připravíme základ na polévku. Ve velké pánvi nebo hrnci rozehřejeme máslo a cibuli na něm necháme zesklovatět, poté přisypeme mouku a při mírné teplotě mícháme,  dokud směs lehce nezezlátne. Pozor však abyste mouku nespálili! 
Když je směs hezky zlatavá, přidáme prolisovaný česnek, mletou papriku, pepř a sůl. Vše hbitě promícháme, aby nám koření na horké pánvi nezhořklo a postupně začneme přilévat studený vývar, kterým připravenou směs rozmícháme (Vývar přilévejte postupně po větších dávkách. Nepřilévejte jej příliš málo, jinak se začnou dělat spečené cufky. Na druhou stranu není dobré jej do směsi nalít naráz, aby se mouka nezahltila a nevznikly by odpeky.).
Do vzniklé mírně husté polévky přidáme nakrájený kotrč a v polévce jej ještě 10 minut povaříme.
Na závěr polévku dle potřeby dochutíme solí a pepřem. Servírujeme jí ještě horkou a jako přílohu podáváme čerstvý chléb.

Polévka byla opravdu výborná 😋

8 komentářů:

  1. Ahojky Ivetko, polévka vypadá luxusně. Prima den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leničko, byla opravdu luxusní a pokud syn nasbírá Kotrč udělám zase😋

      Vymazat
  2. Ivetko,že je to dobrota to vím od známých.Já ani nevím,zda jsme někdy kotrč sbírali.
    My teď dostáváme většinou houby od dcery,ale docela by mě lákalo polévku vyzkoušet.
    Mladí dělají v hospodě polévku z hlívy ústřičné a je také výborná.
    Jsem ráda,že jsi na to přišla,proč skákaly ty stránky.
    Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu ani my s manželem jsme Kotrč nikdy nesbírali, tak jsem zkusila Tomáš mi našel recept a opravdu stálo to za to.Kotrč několik druhů je ale chráněných může se sbírat prý pouze jen u paty borovic, na jejichž kořenech parazituje kotrč kadeřavý.😉z hlívy ústřičné jsem také slyšela že je výborná ale taktéž nemám zkušenosti. Vadil zde u mne jeden odkaz, tak jsem vyhodila a už to šlape. Měj se také hezky.

      Vymazat
  3. I funghi sono la mia passione!

    OdpovědětVymazat

Díky za milé komentáře.🥧 💕 🌹 💐 🌺 😁😂 😀 🤣 😉 😘 ❣️👍 🍬 👩‍🦱 🍩 🍰 ☕️ 🍨😊😏😛😲 😱 👧 👩‍🍳 🎂 🌞 👌 👎 👏😋👸❤️️🐻🐶